آوای طبیعت

دشت لاله های بردسکن در فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه با وجود رویش گلهای لاله بسیار زیبا می شود و صحنه ای از طبیعت زیبای الهی را به نمایش می گذارد . با فرا رسیدن فصل بهار ( بخصوص نیمه دوم فروردین تا اوایل اردیبهشت ) بعد از اینکه گلهای لاله شروع به شکفتن می کند این دشت پر از لاله ، طبیعت دوستان زیادی را به سوی خود می کشاند تا این طبیعت زیبا را از نزدیک نظاره گر باشند . عکاسان خوش ذوق هم سعی می کنند در این مدت خود را به این دشت برسانند و تصاویر زیبایی از گلهای لاله را ثبت کنند . 

دشت لاله ها در فاصله ی 35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بردسکن ( خراسان رضوی ) و در ابتدای روستای دهان قلعه قرار دارد . برای رفتن به دشت لاله ها باید مسیر 15 کیلومتری بردسکن تا شهر انابد را پیمود و از شهر انابد به طرف روستای درونه ( جاده طبس ) حرکت می کنیم و بعد از گذشت 20 کیلومتر به تابلوی روستای دهان قلعه ( دهن قلعه ) می رسیم که در سمت راست جاده قرار دارد و مسیر روستا را نشان می دهد . از جاده اصلی وارد جاده فرعی روستا می شویم که خاکی می باشد و از همان ابتدای جاده خاکی تا روستای دهان قلعه دشت وسیع مشاهده می کنیم که گلهای لاله این دشت را پوشانده اند . دشت لاله ها در مجاورت سد دهان قلعه قرار دارد . گلهای لاله این منطقه به گل لاله روغنی معروف است و اکثراً سرخ رنگ هستند و گاهی در میان این گلهای سرخ ، لاله های زرد رنگ هم نیز مشاهده می شوند .

ما هم با فرا رسیدن فصل بهار بیکار ننشستیم و در روزهای آخر فروردین ماه جهت عکاسی طبیعت به دشت لاله های بردسکن رفتیم و تصاویری از این لاله ها را ثبت کردیم که در ادامه می توانید این تصاویر را مشاهده نمایید . 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*



نظرات  (۲)

سلام ممنونم واقعا زیبا هستند.ماشاالله.

۱۹ تیر ۹۶ ، ۰۰:۳۱ نیما نوری نژاد
عالی
پاسخ:
ممنونم نیما جان 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی