آوای طبیعت

پیمایش ارتفاعات روستای زیروقت

شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت بازدیدکنندگان عزیز

برنامه گروه کوهنوردی دوستداران طبیعت بردسکن در صبح جمعه 19 بهمن ماه 1397 ، پیمایش ارتفاعات روستای زیروقت بود . روستای زیروقت که یک روستای زیبای کوهستانی می باشد در فاصله 30 کیلومتری شمال شهرستان بردسکن ( خراسان رضوی ) واقع شده است . 


تصاویر بیشتر در ادامه مطلب ...


برنامه این هفته ( جمعه 19 بهمن 1397 ) کوهنوردی در ارتفاعات روستای زیروقت اعلام شده بود و فقط 10 نفر از اعضای گروه برای این هفته اعلام آمادگی کرده بودن . یکی از دلایلی که این هفته تعداد کمتری شرکت کرده بودن بخاطر این بود که سه چهار روز پیش در ارتفاعات شمالی بردسکن برف اومده بود و جمعه این هفته هوا خیلی سرد بود . به هر حال با همین تعداد نفرات و با مینی بوس ساعت 6/5 صبح به سمت روستای زیروقت حرکت کردیم . روستای زیروقت در فاصله 30 کیلومتری شمال شهرستان بردسکن قرار دارد و برای رسیدن به این روستا باید از مسیر روستاهای آهوبم ، سیر ، خانقاه ، شمس آباد و خوشاب بگذریم تا به روستای زیروقت ( زروقت ) برسیم .

ساعت 7:15 صبح بود که در نزدیکی روستای زیروقت از مینی بوس پیاده شدیم و از سمت انتهای باغات از کوههای زیبا و صخره ای بالا رفتیم و بعضی از کوههای صخره ای بسیار هیجان انگیز و استرس آور بودند . مسیر کوههای انتهای باغات زیروقت تا بعد از روستای زیروقت را پیمودیم . حدود دو ساعت کوهنوردی هیجان انگیز و همراه با استرس رو پشت سر گذاشتیم و ساعت از 9 صبح گذشته بود که در بالای کوه اطراق کردیم برای صرف چایی و صبحانه . ساعت 10 صبح هم با اتمام برنامه به سمت بردسکن برگشتیم .


این قسمت از کوههای زیروقت که هیجان انگیز و استرس آور بودند ...

*


شیرزنان کوهنورد گروه دوستداران طبیعت بردسکن


 عکسهای دسته جمعی 

*

*

*


برفهای داخل روستای زیروقت مثل ارتفاعات روستا هنوز آب نشده بودن 

*


صرف چایی و صبحانه در بالای کوه


بعد از صرف چایی صبحانه به سمت پایین کوه حرکت کردیم و برنامه این هفته ما به پایان رسید


خدایا صدها هزار مرتبه تو را شکر می کنیم که به ما نیرو و انگیزه می دهی که صبح های جمعه از خواب و استراحت خودمان بزنیم و در هوای گرم و سرد به دل کوه بزنیم و قدرت و بزرگی ات را در طبیعت و از نزدیک نظاره گر باشیم .

خدایا بابت این همه نعمتت شکر



نظرات  (۱)

خیلی جالب بود. از طبیعت سرد در روستایی نیمه کوهستانی با خونه های کاهگلی لدت بردم.

پاسخ:
ممنونم از اینکه به وبلاگ ما سر زدین 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی