آوای طبیعت

عرض سلام و ادب خدمت بازدیدکنندگان عزیز 
برنامه این هفته گروه دوستداران طبیعت بردسکن ، طبیعت گردی در منظقه چشمه هادی و دشت کمای واقع در این منطقه بود . چشمه هادی در فاصله 50 کیلومتری غرب شهرستان بردسکن واقع شده است . این منطقه دارای معادن سنگ آهن و مس نیز می باشد .

گزارش تصویری در ادامه مطلب قرار دارد ...

گزارش تصویری برنامه این هفته ( جمعه 3 اسفندماه 1397 )

صبح جمعه ساعت 6/5 با تعداد 15 نفر و با یک دستگاه مینی بوس از بردسکن به سمت منطقه عشایری چشمه هادی حرکت کردیم که از بردسکن تا چشمه هادی حدود 50 کیلومتر فاصله است . از مسیر بردسکن - انابد رفتیم . چشمه هادی بعد از روستای دهان قلعه و در مجاورت دشت کمای واقع شده است .
بعد از اینکه از شهر انابد گذر کردیم به سه راهی می رسیم که به این سه راهی پیچ بهار آباد هم می گویند . مسیر فرعی آن که خاکی است مسیر روستاهای دهان قلعه و چشمه هادی می باشد . وارد جاده خاکی شدیم و تا چشمه هادی حدود 20 کیلومتر خاکی پیش رو داشتیم . از روستای دهان قلعه و پاسگاه دهان قلعه گذشتیم . بعد از آن به فرعی های مختلفی می رسیم که با تابلو مشخص شده است . مسیر معادن چشمه هادی و مسیر امامزاده ناریجه از مسیر چشمه هادی جدا می باشد .
در برنامه این هفته کوهنوردی نداشتیم و فقط طبیعت گردی و پیاده روی در طبیعت بود . 


در مسیر دشت کمای که به سمت چشمه هادی پیاده روی می کردیم به ندرت گیاه کمای داشت و علت کم بودن گیاه کمای به دلیل سرمای هوا بود که هنوز این گیاه سر از خاک بیرون نیاورده بود و معمولاً گیاده کمای در اواخر زمستان تا اواسط فصل بهار می روید .
عکس زیر گیاده کمای هست که سر از خاک بیرون آورده است ...

برای جمع کردن گیاه کمای باید با یک بیلچه کوچک دور این گیاه رو خالی کنیم و این گیاه رو باید با ساقه آن از خاک بیرون بیاریم

این هم گیاه کمای که خاصیت دارویی شگفت انگیزی دارد و می تونین درباره خواص گیاه کمای در اینترنت سرچ کنین 

بعد از دشت کمای به چشمه هادی رفتیم و برای استراحت و صرف چایی و صبحانه اطراق کردیم ...










نظرات  (۱)

ok

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی