آوای طبیعت

برنامه این هفته گروه دوستداران طبیعت بردسکن ، طبیعت گردی در تنگل و آبشار درونه و همچنین بازدید از بوم گردی روستای درونه بود . روستای درونه در فاصله 55 کیلومتری غرب شهرستان بردسکن و در جاده ( بردسکن - انابد - طبس ) قرار دارد . طبیعت زیبای روستای درونه بخصوص تنگل درونه ( به زبان محلی : دهانه او ) و همچنین آبشار این تنگل یکی از مناطق زیبای شهرستان بردسکن می باشد که هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و کوهنوردان می باشد که در این مکان برنامه طبیعت گردی و کوهنوردی برگزار می کنند .

تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه مطلب قرار دارد ...


ساعت 6 صبح جمعه ( 10 اسفندماه 1397 ) با تعداد 18 نفر و با یک دستگاه مینی بوس از بردسکن به سمت روستای درونه حرکت کردیم . روستای درونه با شهر بردسکن 55 کیلومتر و با شهر انابد 40 کیلومتر فاصله دارد و این روستا در مسیر جاده بردسکن به طبس واقع شده است . 

ساعت 7 صبح به روستای درونه رسیدیم که در همان ابتدای روستا ، لاستیک مینی بوس پنچر شد و مجبور شدیم مسیر دو کیلومتری روستای درونه را تا ابتدای تنگل پیاده برویم . تنگل درونه در بین کوهها قرار دارد و قلعه دختر درونه هم بر بلندای بزرگترین کوه این تنگل قرار دارد . 

از ابتدای تنگل تا رسیدن به آبشار حدود 5 کیلومتر فاصله است ضمن اینکه یک آبشار هم در همان اوایل تنگل قرار دارد . مسیر تنگل را تا آبشار حدود یک ساعت پیاده روی کردیم که به آبشار رسیدیم . یادآوری می کنم که مسیر تنگل تا آبشار وسیله رو نیست و فقط این مسیر را باید با پیاده روی رفت . 

آبشار اصلی در پایین دست کوهی بلندی قرار دارد که این آب از دهانه کوه سرچشمه می گیرد و قلعه دختر این منطقه هم در بلندای همین کوه واقع شده است . 

ساعت 9/5 صبح اطراق کردیم و چایی و صبحانه را صرف کردیم و بعد همین مسیر را برگشتیم و ساعت نزدیک 12 ظهر بود که سوار مینی بوس شدیم و به داخل روستای درونه رفتیم جهت بازدید از بوم گردی این روستا .

حدود نیم ساعتی از این بوم گردی بازدید کردیم و با چایی و دمنوش گیاهی از گروه دوستداران طبیعت پذیرایی کردن و در آخر از مدیریت این بوم گردی تشکر کردیم .


گزارش تصویری از این برنامه :


این مسیر ابتدای تنگل هست که وسیله رو نیست و این مسیر تا آبشار نیاز به پیاده روی در حدود یک ساعت دارد 

*

*

این آبشار در همان اوایل تنگل قرار دارد که با ابتدای تنگل حدود یک کیلومتر فاصله دارد . تصاویر این آبشار زیبا رو ببینید 

*

آقایان علی و حسین توکلی 

*

آقای بیانی راننده گروه دوستداران طبیعت بردسکن که اکثر هفته ها با مینی بوس ایشون به کوه می رویم ...

*

*

*

تصویری از بالای این آبشار که منظره زیبایی دارد ...

*

تصاویر زیر مربوط به بعد از آبشار اولی هست که تصاویر این آبشار رو در بالا مشاهده کردین . از آبشار اولی تا آبشار اصلی حدود 4 کیلومتر دیگر پیاده روی هست . بعد از اینکه با این آبشار عکس انداختیم به سمت آبشار دوم حرکت کردیم ... 

*

*

تصاویر آبشار اصلی ...

*

*

*

تصاویر زیر مربوط به طبیعت زیبای اطراف آبشار اصلی هست ...

*

*

*

*

این هم تصویری از سد که بعد از آبشار اصلی قرار دارد ... 

*

بعد از برگشت از تنگل درونه به بوم گردی این روستا رفتیم که تازه افتتاح شده است . گروه دوستداران طبیعت بردسکن از این بوم گردی بسیار زیبا بازدید کردن و از سوی مدیریت این بوم گردی با چایی و دمنوش پذیرایی شدن 

 


*

*

*

*

*

*

*

*

*

*



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی