آوای طبیعت

طبیعت گردی در شهر بار - نیشابور

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴ ب.ظ
اوایل شهریورماه سال 1396 بود که طبق برنامه ریزی قبلی که با دوستان داشتیم یک روز جمعه را به طبیعت گردی و گردشگری در شهر بار اختصاص دادیم . شهر بار از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی می باشد . شهر بار از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار می باشد و آب و هوای آن کوهستانی و سرد است . سیب درختی ، آلو ، هلو و ... از محصولات مهم کشاورزی این منطقه به شمار می رود . آبشاری که در طبیعت زیبای شهر بار قرار دارد و طبیعت زیبای این منطقه ، گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به این منطقه می کشاند و گردشگران هم از اینکه یک روز خود را در کنار این طبیعت بسیار زیبا سپری می کنند بسیار خوشحال هستند و از این طبیعت زیبای خدادادی لذت می برند .
ماجرای سفر یک روزه به همراه همنوردان خوبم از گروه کوهنوردی و طبیعت گردی دوستداران طبیعت شهرستان بردسکن ( خراسان رضوی ) را در ادامه مطلب دنبال کنید ...

صبح جمعه ساعت 5 صبح به همراه دوستانِ همنوردم از شهر بردسکن به سمت شهر بار حرکت کردیم . از بردسکن به سمت سبزوار حرکت کردیم که حدوداً یک ساعت و نیم طول کشید که به شهر سبزوار رسیدیم بعد از سبزوار به سمت شهر نیشابور حرکت کردیم که حدود 40 کیلومتر نرسیده به شهر نیشابور ، به شهر فیروزه از توابع نیشابور رسیدیم و بعد به شهر بار رفتیم . در مجموع حدود 2/5 ساعت طول کشید که از شهر بردسکن به شهر بار رسیدیم .
اوایل صبح بود و هوا خنک . کوله پشتی ها رو بستیم و از مسیر باغات شهر بار به سمت آبشار حرکت کردیم که این فاصله حدود هشت کیلومتر بود . تا نزدیکی آبشار میشه با ماشین رفت ولی ما مسیر رو از داخل کوچه باغ های روستا انتخاب کردیم و پیاده رفتیم تا از زیبایی های مسیر بتونیم استفاده کنیم .
قدم زدن در کوچه باغات و استفاده از هوای تازه صبحگاهی لذت خاصی داشت و آدم رو سرحال می کرد . از مسیر باغ ها که حرکت می کردیم متوجه شدیم که اکثر میوه های این باغات رو سیب های درختی تشکیل می دهند و در کنار آن ، میوه هایی از جمله آلو و هلو و ... هم کم بیش به چشم می خورد .
به نظر می رسید که شهریورماه فصل جمع آوری سیب های درختی در این منطقه بود . از مسیر باغات که می گذشتیم سبدهای میوه رو مشاهده می کردیم که از سیب های تازه پُر شده بود و باغداران هم در حال جمع آوری میوه های خود بودند و آنها را آماده می کردن برای عرضه به بازار .
عکسهای زیر رو در طول مسیر از طبیعت زیبای شهر بار گرفتم ...
خیلی زیبا بود ... خدایا شکرت بابت وجود این همه طبیعت زیبا که برای بندگان خودت خلق کردی
بعد از طی کردن مسیر باغات به مسیر آبشار رسیدیم . فراوانی آب در این منطقه مشهود بود
ساعتای 10 صبح در کنار رود آبی که از مسیر می گذشت اطراق کردیم جهت استراحت و صرف چایی و صبحانه
هر چه جلوتر می رفتیم و به آبشار نزدیکتر می شدیم این طبیعت زیباتر می شد
عکس پایین مربوط به سرچشمه آب هست . این آب از زیر کوه بیرون می آید و در طول مسیر به آبشارهای بسیار زیبایی تبدیل می شود . این آب خیلی سرد و تگرگی بود و با وجود آنکه در فصل تابستان و شهریورماه قرار داشتیم اما آب این سرچشمه که از زیر کوه بیرون می آمد خیلی سرد و تگرگی بود و به نظر می رسید آب برف باشد که از زیر کوه بیرون می آید
عکس پایین مربوط به بعد از ظهر همین روز است که در کنار آبشار و زیر سایه درختان استراحت کردیم و ناهار رو صرف کردیم
برنامه ای بسیار عالی و لذت بخش بود و از بودن در کنار این طبیعت زیبای خدادادی لذت بردیم .
برنامه طبیعت گردی و گردشگری ما یک روزه بود . شب هم در حالیکه هوا تاریک شده بود به سمت بردسکن برگشتیم .