آوای طبیعت

شیرپناه

جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۵ ب.ظ
برنامه کوهنوردی این هفته ( جمعه 12/5/1397 ) صعود به شیرپناه بود . شیرپناه یک پناهگاهی است بصورت یک غار کوچک که در نوک کوههای روستای آهوبم و در فاصله 18 کیلومتری شمال شهرستان بردسکن قرار دارد . کوهنوردان بردسکنی در طول سال خیلی زیاد برای فعالیت کوهنوردی چند ساعته ی خود ، شیرپناه را برای کوهنوردی انتخاب می کنند و این به خاطر سبکی مسیر کوهنوردان ، فاصله کم نسبت به شهر و چشم انداز زیبای شیرپناه می باشد . از ابتدا تا انتها ( صعود به شیرپناه و برگشت آن ) برای فعالیت کوهنوردی فقط چیزی حدود سه ساعت زمان لازم است که بتوان به شیرپناه رفت و برگشت ...

تصاویر بیشتر به همراه توضیحات در ادامه مطلب قرار دارد ...

گزارش تصویری از برنامه کوهنوردی این هفته ( جمعه 12 مرداد 1397 )
صعود به شیرپناه

صبح ساعت 5:30 با تعداد چهار نفر و با ماشین شخصی از بردسکن به سمت روستای آهوبم حرکت کردیم و در برنامه این هفته قرار بود به شیرپناه برویم که در کوههای روستای آهوبم و در فاصله 18 کیلومتری شمال شهرستان بردسکن قرار دارد . وقتی که به روستا رسیدیم ماشین رو در انتهای باغات روستا گذاشتیم ، کوله پشتی ها رو بستیم و به سمت شیرپناه حرکت کردیم . شیرپناه در بین غار آهوبم و هتل آزادی قرار دارد . در این برنامه آقایان علی توکلی ، علی بیانی ، رضا شیرازی و خودم حضور داشتیم .

عکسی که در همین ابتدای صبح از این منظره زیبا گرفتم

از روی یال به سمت شیرپناه حرکت کردیم . بعضی از مسیرها سخت بود که می بایست احتیاط کنیم

در مسیر رسیدن به شیرپناه چند بار استراحت کردیم ، نفسی تازه کردیم و کمی آب نوشیدیم و این بخاطر گرمای هوای وسط تابستان بود که بیشتر از کوهنوردی برای ما خسته کننده بود و با وجود آنکه هنوز خورشید بیرون نیامده بود ولی هوا خیلی گرم بود و عرق زیادی ریختیم ...

در مسیر رفتن به شیرپناه درختان انجیر زیادی وجود داشت که این انجیرها رسیده بود و خیلی خوشمزه و خوش طمع که جاتون خالی از این انجیرها هم خوردیم . این انجیر که در کوه رشد می کند به انجیر کوهی معروف است و رنگ این انجیرها سبز و قرمز است

باز هم استراحت در بین راه ...

ادامه مسیر

چشم انداز زیبا در مسیر راه

این درخت انجیر خیلی جالب بود و از دل کوه و سنگ بیرون اومده بود

بعد از حدود یک ساعت و نیم کوهنوردی به شیرپناه رسیدیم و برای صرف چایی و صبحانه اطراق کردیم

شیرپناه شبیه یک غار کوچک است که مساحت داخل آن به اندازه یک اتاق سه در چهار است

این هم نمایی دیگر از شیرپناه

آماده کردن صبحانه تخم مرغ

چایی قلو ( گداجوش )

نوشیدن یک لیوان چایی آتیشی در بالای کوه خیلی لذت بخشه

عکسهایی از موقع استراحت و صرف چایی و صبحانه در شیرپناه

بعد از اینکه چایی و صبحانه صرف شد ، آماده شدیم برای برگشت ...

برای برگشت مسیر داخل دره رو انتخاب کردیم . ساعت 9 صبح بود و هوا خیلی گرم شده بود و همین باعث شده بود خستگی ما بیشتر بشه
عکسهای زیر هم از مسیر برگشت ما در هوای گرم و زیر تابش نور خورشید است

در عکس زیر محل قرار گرفتن شیرپناه را مشخص کرده ام . در سمت چپ عکس هم پایین تر از نوک قله کوه ، هتل آزادی قرار گرفته است
هتل آزادی نام غاری است که کوهنوردان بردسکنی به آن داده اند

این هم چشمه آب روستای آهوبم که خشک شده است و امروزه فقط به اندازه یک آب خیلی باریک در جریان است

این بود از برنامه کوهنوردی این هفته ما در کوههای روستای آهوبم
البته به دلیل زیبایی مسیر مجبور شدم عکسهای زیادی بگیرم .