آوای طبیعت

گلگشتی در طبیعت زیبای کویر ماسه بردسکن

شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ
برنامه این هفته گروه کوهنوردی و طبیعت گردی دوستداران طبیعت بردسکن ، پیاده روی و گلگشتی در طبیعت زیبای کویر ماسه ملک بابو از توابع بخش انابد بود . 
کویر ماسه ( تپه های شنی ) در جنوب شهرستان بردسکن و در مجاورت روستای خالی از سکنه ملک بابو قرار دارد . 
برای رفتن به این تپه های شنی باید از مسیر شهر بردسکن به سمت روستاهای ابراهیم آباد و باب الحکم برویم و بعد باید از مسیر روستاهای حطیطه ، اسلام آباد و زمان آباد گذر کنیم و بعد به روستای خالی از سکنه ملک بابو می رسیم که در مجاورت این روستا کویر ماسه ( تپه های شنی ) قرار دارد .

تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه مطلب قرار دارد ...


ساعت 6/5 صبح جمعه 28 دی ماه 1397 با تعداد 15 نفر و با مینی بوس به سمت کویر ماسه بردسکن حرکت کردیم و برنامه این هفته طبیعت گردی و گلگشتی در طبیعت زیبای کویر ماسه بود . از بردسکن به سمت روستای ابراهیم آباد و بعد باب الحکم حرکت کردیم و بعد به سه راهی رسیدیم . از سه راهی به سمت پایین حرکن کردیم که روستاهای حطیطه ، اسلام آباد ، زمان آباد در این مسیر قرار دارد و برای رسیدن به کویر ماسه باید به ترتیب از این روستاها گذر کنیم . در انتهای این روستاها به روستایی خالی از سکنه می رسیم که نام آن ( ملک بابو ) است و چندین سال است که دیگر کسی در این روستا زندگی نمی کند . تا روستای زمان آباد مسیر راه آسفالت می باشد ولی از روستای زمان آباد تا ملک بابو حدود شش هفت کیلومتر می باشد که این مسیر خاکی است .
ساعت 7/5 صبح بود که به کویر ماسه رسیدیم و از مینی بوس پیاد شدیم . هوای صبح خیلی سرد بود و باد سردی شروع به وزیدن کرده بود . شب قبل هم بارش باران در این منطقه باعث شده بود که تپه های شنی نمناک باشد . 
حدود دوساعت در این تپه های شنی پیاده روی و تپه نوردی کردیم و از طبیعت زیبای این کویر لذت بردیم . 
ساعت 9 صبح در این کویر زیبا چایی و صبحانه را صرف کردیم و بعد به سمت بردسکن برگشتیم . 

تصاویر زیبای کویر ماسه ملک بابو ( خراسان رضوی / شهرستان بردسکن / بخش انابد / روستای ملک بابو )

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی